Cum sa creezi un tabel pivot in MS Excel

Tabelele pivot din Excel constituie o caracteristica pe care ar trebui sa o invatati sa o folositi, deoarece, in loc sa analizati nenumarate intrari intr-un document Excel, un tabel pivot va poate structura informatia dorita in doar cateva click-uri. Veti avea de asemenea posibilitatea de a muta coloane intregi pe randuri si viceversa.


Sa intelegem structura unui Tabel Pivot
Daca ne uitam la imaginea de mai sus, vom vedea ca un tabel pivot are 3 sectiuni importante:

1. Pivot Table Filed List – aceasta sectiune, aflata in partea de dreapta sus, iti arata toate campurile continute de foaia ta de calcul.

2. Casutele din dreapta – jos – aceasta sectiune defineste unde si cum vor arata informatiile in foaia ta de calcul. Poti face ca un camp sa fie aratat in rand sau in coloana. De asemenea, poti cere ca datele respective sa fie adunate, inmultite, filtrate, s.a.m.d.

3. Area tabelara din foaia de calcul, care este rezultatul imbinarii ariilor 1 si 2.

Cum sa creezi un Tabel Pivot
Sunt mai multe metode de a crea un tabel pivot. Excel-ul are o logica prin care stie de ce tip este un anumit camp si va incerca sa il plaseze in coloana sau randul corect, in cazul in care bifezi casuta respectiva. De exemplu, datele numerice, cum ar fi campul „Sectie” in cazul nostru, va aparea in dreptul coloanelor, iar datele textuale, ca „Partidul” va aparea pe un rand.

Desi poti sa bifezi doar campurile pe care vrei sa le vezi in tabelul pivot, si sa lasi Excel-ul sa iti construiasca tabelul dorit, eu prefer sa folosesc metoda „drag and drop”. Si asta deoarece imi place sa vizualizez datele in coloane si randuri:


1. Deschide foaia de calcul originala si scoateti din ea orice camp blank.

2. Asigura-te ca fiecare coloana are un titlu, deoarece acesta va fi transpus in Field List-ul tabelului.

3. Asigura-te ca fiecare celula este formatata corecta pentru tipul in care se incadreaza.

4. Evidentiaza campul pe care doresti sa il vizualizezi.

5. Cick pe tab-ul Insert.

6. Selecteaza butonul Pivot Table din grupul Tables.

7. Selecteaza din lista Pivot Table.

8. Check Table/Range: value.

9. Selecteaza New Worksheet.

10. Click pe OK

Comentarii